VfB Stuttgart lanserar nytt hemmatröja tillsammans med huvudpartnern LBBW

2025-07-03 12.36 Martin Andersson

'

VfB Stuttgart presenterade samtidigt sin nya huvudpartner och hemmatröja för säsongen 2025/26. Sedan den 1 juli 2025 är LBBW officiell huvudpartner, även om samarbetet redan blev känt i september 2024. Avtalet med klubben gäller initialt för tre säsonger, och LBBW är dessutom huvudpartner för VfB:s ungdomsverksamhet.

Redan i DFB-Pokal-finalen mot Bielefeld bar laget tröjan med LBBW:s logga på brustringens plats, eftersom den tidigare huvudpartnern Winamax av kontraktsmässiga skäl inte skulle synas på matchdräkten. "Finalen var ett speciellt tillfälle där vårt sponsorskap för första gången visades på tröjan", säger Rainer Neske, VD för LBBW, i ett uttalande från klubben. "Nu vid säsongsstarten inleder vi vårt officiella engagemang som huvudpartner. Det är vårt sätt att visa vår starka koppling till klubben, dess supportrar och regionen, samtidigt som vi vill stärka varumärket LBBW."

Designen på den nya hemmatröjan speglar klubbens regionala förankring. Det präglade mönstret på brustringen, som fyller 100 år i år, är inspirerat av de ikoniska trapporna i Stuttgart, kallade Stäffele. "Vår nya hemmatröja är en perfekt hyllning till brustringens 100-årsjubileum. Det här speciella jubileet kommer vi att fira stort under säsongen. Tröjan knyter samman tradition, närhet och lokal förankring med vår ambition att ständigt utveckla och driva VfB framåt", säger Alexander Wehrle, klubbens VD.

Det nya hemmastället gör debut i en träningsmatch mot SV Fellbach nu på lördag klockan 14.30, där supportrar får en första chans att se det nya matchstället i aktion.